جاذبه های تایلند

🟠بهترین جاذبه های تایلند 

کشور پر جنب و جوش تایلند یکی از دیدنی‌ترین نقاط دنیا است که همه ساله میزبان گردشگران زیادی است که هر کدام با هدفی این کشور و شهرهای آن را به عنوان مقصد سفر انتخاب کرده‌اند. در این کشور هر چیزی که گردشگران با سلایق مختلف به دنبال آن هستند، وجود دارد. از معابد قدیمی با راهبان نارنجی پوش گرفته تا مناظر سرسبز و دهکده‌های سنتی که آداب و رسوم تایلند در آن‌ها قابل مشاهده است.

🟠خلیج کارت پستالی در شمال پوکت

احتمالا عکس‌های زیادی از سواحل کشور تایلند دیده‌اید، بسیاری از این عکس‌ها متعلق به خلیج فانگ نگا است. منطقه‌ای شگفت انگیز و رویایی که مناسب سفرهای رمانتیک و عاشقانه می‌باشد، پارک ملی دریایی فانگ نگا مساحتی حدود ۴۰۰ کیلومتر مربع را پوشش می‌دهد که شامل ۴۲ جزیره است. یکی ازمنحصربه‌ فرد ترین جاذبه های تایلند که ویژگی بارز آن صخره‌های آهکی خالص است که به‌طور عمودی از آب‌های زلال این منطقه بیرون می‌آیند. این خلیج کارت پستالی در شمال پوکت قرار دارد، این خلیج از هر دو فصل بادهای موسمی شمال شرقی و جنوب غربی محافظت می‌شود و آب‌های آن در تمام طول سال آرام است که به جذابیت و شگفتی‌های مناظر و حیات وحش منطقه غنی از زیبایی می‌افزاید. جزیره جیمز باند، کوه پانی و جزیره ماک از جمله مکان‌هایی هستند که باید در خلیج فانگ نگا حتما آنها را ببیند.

🟠جزایر سیمیلان معروف ترین جاذبه طبیعی تایلند

جزایر سیمیلان در ۸۴ کیلومتری شمال غربی شهر پرجمعیت پوکت قرار دارند، یکی از شناخته شده ترین مجمع الجزایر در دریای آندامان است که عمدتاً به دلیل شگفتی‌هایی که در زیر آب‌های زلال آن قرار دارد، در جهان شناخته می‌شود. این مجمع الجزایر کوچک که به طور کلی در بین جذاب ترین مکان‌های غواصی در جهان به شمار می رود، جزایر سیمیلان معروف ترین جاذبه طبیعی تایلند می‌باشد که به مقصد مورد علاقه قایق‌های تفریحی و قایق‌های گردشگری نیز تبدیل شده است. بارزترین ویژگی جزایر سیمیلان، در نگاه اول، صخره‌های عظیمی است که در سواحل غربی و جنوبی چند جزیره را پر کرده و به یکی از جاذبه های تایلند تبدیل شده است. همان طور که در ابتدا هم گفتیم، سواحل سفید مرجانی تایلند یکی از زیباترین بخش‌های این جزیره‌ها می‌باشد.

 

🟠آبشار اروان از جاذبه های تایلند

آبشار اروان از جاذبه های تایلند است که در بخشی از پارک ملی اروان قرار دارد، منطقه‌ای بکر به وسعت ۵۵۰ کیلومتر که از جاذبه های طبیعی تایلند در ۴۰ کیلومتری شمال غربی شهر کانچانابوری محسوب می‌شود. این پارک طبیعی دارای استخرهای غوطه‌ور، آبشارهای خیره‌کننده، صخره‌ها وجنگل‌های بارانی است. هر مرحله در آبشار اروان جذابیت و ویژگی خاص خود را دارد و چندین نوع آبشار را در یک مکان ارائه می‌دهد، پیاده روی تا آبشار اروان تقریباً ۴ ساعت طول می‌کشد. مسیر کاملا راحت و مشخص است و بدون راهنما هم می‌توانید به آسانی به آبشار برسید. قسمت چالش برانگیز بین آبشارهای ۵ و ۷ است که برای عبور باید از نردبان‌های ناپایدار استفاده کنید.

 

🟠پارک ملی خائو یای

خائو یای یک سایت میراث جهانی یونسکو و سومین پارک ملی بزرگ تایلند می‌باشد، این استان از چهار منطقه سارابوری در غرب، ناخون نایوک در شرق، ناخون راچاسیما در شمال و پرچین بری در شرق شکل گرفته است. پارک ملی خائو یای یکی از جاذبه های طبیعی تایلند است که با چشم‌اندازی سرسبز و کوهستانی، با دره‌های حاصلخیز، آبشارهای تند و تنوع زیستی غنی، مقصدی برای گریز در تمام طول سال می‌باشد که تنها ۳ ساعت با ماشین از بانکوک فاصله دارد. ایده خوبی است که برای برداشتن نقشه و برنامه ریزی سفر خود به دفتر مرکزی پارک مرکز بازدیدکنندگان مراجعه کنید، این مرکز تا ساعت ۶ بعد از ظهر فعال است.

 

🟠آبشار تی لر سو

آبشار تی لر سو ارتفاعی در حدود ۲۵۰ متر و عرض آن ۴۵۰ متر می‌باشد. این آبشار که از جاذبه‌ های تایلند است، بزرگترین و بلندترین آبشار هم محسوب می‌شود، مناظر آبشار تی لو سو واقع در رودخانه مائه کلونگ در استان تالک، نزدیک به مرز بین تایلند و میانمار، واقعاً دیدنی است. توجه داشته باشید که مسیر رسیدن به این منطقه بسیار طولانی است و آبشار در منطقه‌ای دور افتاده و بکر در کشور تایلند قرار دارد. برای رسیدن به آبشار باید حدود ۲ کیلومتر پیاده روی کنید، اما تماشای این آبشار ارزش طی کردن این مسیر صعب العبور و طولانی را دارد.

 

🟠پارک ملی Khao Yai

پارک ملی Khao Yai، به عنوان سومین پارک بزرگ تایلند یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی این کشور است که بازدید از آن برای علاقه‌مندان به طبیعت‌گردی الزامی است. در این پارک که از چندین جنگل همیشه سبز و بارانی تشکیل شده، آبشارهای زیادی قرار دارند که بعضی از آن‌ها در میان درختان و در اعماق جنگل هستند و برای بازدید از آن‌ها باید اهل ماجراجویی باشید. در این پارک سرسبز علاوه بر آبشارها و نقاط بکر و دیدنی می‌توان از حیات وحش محافظت شده و کمیاب تایلند هم دیدن کرد. من خوک، گوزن سامبار، کروکودیل‌های آب شیرین، خرس سیاه آسیایی، فیل‌ها و ببرها و بسیاری حیوانات دیگر تنها چند مورد از جانورانی هستند که در این پارک زندگی می‌کنند و حین گردش در پارک می‌توانید هر کدام از آن‌ها را مشاهده کنید. 

 

🟠پوکت – Phuket

پوکت بزرگ‌ترین مجمع‌الجزایر تایلند (با بیش از ۱۴۰۰ جزیره) است، همچنین به عنوان محبوب‌ترین مقصد از مقاصد دیدنی در تایلند پس از بانکوک به شمار می‌آید. می‌توانید در شهر قدیمی و تاریخی پوکت قدم بزنید و از تماشای مغازه‌های محلی با رنگ‌آمیزی درخشان لذت ببرید. جالب است بدانید اقتصاد پوکت بر پایه استخراج قلع بنا شده است.

به شما پیشنهاد می‌کنیم سفر خود به پوکت را از جاده تالانگ شروع کنید و در یکی از کافه‌های این شهر مانند کوپیتیام استراحت کنید و از قهوه‌خانه‌های قدیمی این منطقه بازدید کنید. درخت آبی(Blue Tree) پارک آبی جدید پوکت است که می‌توانید همراه با خانواده یا با دوستان سری به آن بزنید. اگر به دنبال بهترین رستوران در پوکت هستید، به Pru بروید، جایی که منو و مواد غذایی ارگانیک برای مهمانان سرو می‌شود. به یاد داشته باشید در انتها، لحظه‌ رمانتیک غروب خورشید در سواحل غربی پوتک مانند بنگ تائو و سورین را از دست ندهید.

 

🟠چیانگ مای – Chiang Mai

دیوارها و خندق بازسازی شده شهر چیانگ مای، بارزترین یادگاری از پادشاهی لانا است. این شهر روزگاری پایتخت این پادشاهی پرآوازه بوده، به همین دلیل مرکز شهر مملو از معابد چشمگیر مانند Wat Chedi Luang به ارتفاع ۸۰ متر است.

این شهر همچنین مرکز فعالیت بسیاری از هنرمندان است. گالری‌ها، استودیوهای فراوان و موزه هنر معاصر MAIIAM در شهر چیانگ مای قرار دارد. در غرب شهر، در بوتیک‌ها و کافه‌های نیمانهایمین گشت و گذار کنید و از تماشای غروب خورشید از پشت بام هتل یایی لذت ببرید. غذاهای خلاقانه و مدرن تایلندی را در Blackitch امتحان کنید. برای اقامت در این شهر می‌توانید بهترین هتل‌های چیانگ مای، از جمله استراحتگاه شیک X2 Chiang Mai Riverside در ساحل رودخانه پینگ را رزرو کنید. به شما توصیه می‌کنیم برای یک سفر یک روزه آسان به خارج از شهر، به معبد پرآذین Wat Doi Suthep بروید یا از Doi Inthanon، بلندترین قله تایلند، بالا بروید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *