باغ گل های لاله در هلند

🟠باغ کوکنهوف که به نام باغ اروپا هم شناخته می شود، بزرگترین باغ گل در جهان است. کوکنهوف که در واقع یکی از جاذبه های اصلی سفر به هلند است در شهر لیسه قرار دارد. این پارک در سال ۱۹۴۹ توسط شهردار شهر با هدف ایجاد نمایشگاهی برای نمایش گونه های مختلف گل لاله باز شد که در سراسر اروپا موجود هستند . طبق گفته های سایت رسمی باغ کوکنهوف، هرساله بیش از ۷ میلیون گل لاله در این باغ کاشته می شود. این باغ در ابتدا با هدف جمع آوری داروهای گیاهی برای آشپزخانه قصر کوکنهوف مورد استفاده قرار میگرفت. از این رو نام آن همچنان کوکنهوف مانده است. بعدها، در سال ۱۸۵۷ مجدداً‌ طراحی شد و اساس انچه امروز می‌بینیم شکل گرفت. باغ بهاره کوکنهوف برای اولین بار در سال ۱۹۵۰ برای عموم باز شد و اکنون میزبان گردشگران بیش از ۱۰۰ کشور مختلف است.
بهار را به فصل تولد دوباره ی طبیعت می شناسیم. بعد سرمای زمستان، گیاهان دوباره از خواب بیدار می شوند و در بهار جانی دوباره می گیرند. طبیعت بهار سرسبز و هوا مطبوع است. در هلند بهار را از اواسط مارس تا اواسط ماه می جشن می‌گیرند. در همین هنگام هست که باغ کوکنهوف در هلند غرق گل‌هایی با رنگ های زیباست. رنگ هایی که هرکی آن را زیبا می داند.

🟠بهترین زمان بازدید از باغ کوکنهوف معمولاً‌ اواسط آپریل است. ولی این زمان بستگی زیادی به شرایط آب و هوایی دارد. اما معمولاً‌ اواخر مارس و اوایل آپریل زمان مناسبی برای بازدید از این باغ هستند.
بازدید از این باغ که بیش از ۳۲ هکتار مساحت دارد و میلیون ها شاخه گل در آن کاشته می شود، می تواند تمام انچه از تنوع رنگی و طبیعت نیاز دارید را در اختیار شما قرار دهد. هرسال این باغ طراحی جدیدی دارد. برای مثال، در سال ۲۰۱۷ تم طراحی این باغ «طراحی هلندی» بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *